دستگاه جوجه كشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 23
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 785
چت باکس

اهميت تهويه در دستگاه جوجه كشي

دي اكسيد كربن گازي خطرناك است كه غلظت بالاي آن مي تواند در ميزان جوجه دهي اثر بسيار منفي بر جاي گذارد و در غلظت بيش از حد منجبر به مرگ جنين شود. حال اگر در ماشين هاي جوجه كشي ...

اهميت تهويه در دستگاه جوجه كشي

لزوم تهويه در دستگاه جوجه كشي

يكي ديگر از نكات بسيار مهم در دستگاه جوجه كشي، تامين اكسيژن به منظور تنفس جنين طي مراحل رشد و تكامل در داخل تخم است. جنين در داخل تخم، تمام موارد مورد نياز براي رشد به جز اكسيژن را در اختيار دارد كه آن را هم از خارج و از طريق منافذ پوسته ي تخم دريافت مي كند. در حقيقت اين منافذ، گذرگاه تبادلات گازي جنين، مانند اكسيژن براي دم و دي اكسيد كربن در بازدم است.

 دي اكسيد كربن گازي خطرناك است كه غلظت بالاي آن مي تواند در ميزان جوجه دهي اثر بسيار منفي بر جاي گذارد و در غلظت بيش از حد منجبر به مرگ جنين شود. حال اگر در ماشين جوجه كشي تهويه و يا عمل جا به جايي هوا صورت نگيرد و يا به صورت مطلوبي انجام نشود ميزان دي اكسيد كربن حاصل از بازدم جنين به سرعت افزايش يافته و موجب مرگ جنين مي شود. تهويه در دستگاه ستر بسيار اهميت دارد. ميزان Co2 موجود در دستگاه ستر از 3/0 درصد نبايد تجاوز كند. در واقع چنانچه مقدار Co2 به بيش از 5/0 درصد برسد تمام جوجه ها تلف شده و هچ به صفر مي رسد.

عمل تهويه در ماشين هاي جوجه كشي را مي توان بر سه اصل استوار دانست:

1-      تامين اكسيژن لازم به مقدار كافي

2-      گردش هوا و رطوبت در داخل دستگاه

3-      دفع دي اكسيد كربن اضافي از محيط

هواي ماشين هاي جوجه كشي به طور طبيعي بايد حاوي مقدار 21 درصد اكسيژن باشد. اهميت ميزان اكسيژن به حدي است كه به ازاي هر يك درصد افزايش مقدار اكسيژن در فضاي ماشين جوجه كشي، يك درصد افزايش در جوجه دهي و در مقابل هر يك درصد كاهش ميزان اكسيژن، 5 درصد نقصان در ميزان بازده جوجه در پي دارد.

جنين در روزهاي اول احتياج به مقدار كمتري اكسيژن دارد ولي به مرور كه رشد و تكامل پيدا مي كند به همان نسبت هم احتياج بيشتري به اكسيژن دارد از اين رو بايد تهويه هم بهتر انجام گيرد. تهويه در روزها و مراحل پاياني جوجه كشي به ويژه در سه روز آخر دوره جوجه كشي كه جوجه ها شروه به نوك زدن پوسته و خروج از آن را مي كنند بسيار مهم است.

 

مقالات مرتبط:

دستگاه جوجه كشي كم مصرف

زمان مناسب بيرون آوردن جوجه ها از دستگاه جوجه كشي

آيا داشتن دستگاه جوجه كشي براي پرورش بلدرچين ضروري است؟

دستگاه جوجه كشي و ضرورت استفاده از تكنولوژي جديد

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۳۲:۵۳ ] [ شيما ملكي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب