دستگاه جوجه كشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 19
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 781
چت باکس

كارآفرين بسيجي با كمترين امكانات به پرورش بلدرچين روي آورد

عين الله وفايي كه از فرهنگيان بازنشسته و بسيجي از توابع شهرستان سيروان مي باشد توانسته است با پشتكار فراوان و همكاري خانواده وارد عرصه پرورش بلدرچين در روستاي ميرزابيگي شده و اقدامات قابل توجه ي انجام دهد.

كارآفرين بسيجي با كمترين امكانات به پرورش بلدرچين روي آورد

اين فعال اقتصاد مقاومتي براي اولين بار توانسته است مجموعه پرورش بلدرچين را در شهرستان سيروان افتتاح كند.

عين الله وفايي مي گويد: از سال گذشته با پشتيباني بسيج سازندگي سپاه ناحيه سيروان فعاليت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتي با توليد بلدرچين در فضايي محدود در مساحت حدود 12 مترمربع شروع كردم و با تداوم فعاليت اين واحد پرورش بلدرچين براي دو نفر اشتغالزايي ايجاد شده است.

وي در خصوص علاقه خود به پرورش بلدرچين مي گويد: با تحقيقات در زمينه‌هاي مختلف متوجه شدم كه پرورش بلدرچين از ضريب امنيتي بيشتري نسبت به پروش ديگر طيور برخوردار است، يكي از مزاياي مهم اين طيور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچين خيلي كوتاه است و خيلي زود ميتوانيد كسب سود نماييد و در يك دوره 40 يا 50 روزه مي‌توانيد نتيجه تلاشتان را ببينيد.

اين فعال اقتصاد مقاومتي بيان كرد: علاوه بر اين‌ها، دوره كوتاه جوجه‌كشي (۱۵ تا ۱۶ روز) و رشد سريع و بلوغ زودرس (۳۵ روزگي)، ميزان تخم‌گذاري بالا (بلدرچين در 42 تا45 روزگي تخم‌گذاري مي‌كند، درحالي‌كه در مورد مرغ حداقل ۶ ماه طول مي‌كشد) و قيمت فروش و همچنين با توجه به بازار خوبي هم كه دارد، طرح پرورش بلدرچين تخمي و گوشتي را شروع كردم.

اين پرورش دهنده بلدرچين خاطرنشان كرد: با اخذ 150 ميليون ريال تسهيلات از بسيج سازندگي و خريد 2000 جوجه يك روزه  بلدرچين كار خود را آغاز كردم و خوشبختانه در اين مدت توانستم كار را گسترش داده و در حال حاضرظرفيت توليد بيش از 4 هزار بلدرچين ايجاد شده است.

اين توليد كننده عنوان كرد:  بلدرچين هم مولد بوده و هم گوشتي و به همين واسطه فضايي را كه در اختيار داشتيم، به سه قسمت تقسيم كرده و 20 متر مربع آن براي پرورش بلدرچين هاي تخم گذار و 20 متر مربع ديگر آن را هم براي بلدرچين هاي گوشتي و 20 متر مربع هم براي جوجه هاي يكروزه اختصاص داديم.

وي در خصوص نحوه توليد طرح خودكفايي خود در حوزه اقتصاد مقاومتي مي گويد: در اين طرح در يك بازه زماني 45 روزه گوشتي ها را كشتار كرده و بعد بسته بندي براي فروش به بازارارسال مي كنيم، و بلدرچين هاي تخمگذار پس از شروع به تخمگذاري بصورت مفيد تا يكسال تخمگذاري آنان ادامه دارد كه تخم ها پس از جمع آوري و بسته بندي براي فروش روانه بازار مصرف مي نماييم.

اين توليدكننده به مقاومت بلدرچين ها در مقابل بيماري اشاره كرد و افزود: ازآنجايي‌كه بلدرچين در برابر بيماري‌هاي مختلف مقاوم‌ است، پرورش آن بدون استفاده از هيچ‌گونه دارو و آنتي‌بيوتيكي صورت مي گيرد، لذا گوشت و تخم بلدرچين محصولاتي كاملاً ارگانيك و سالم هستند كه فاقد هرگونه داروي مضر براي مصرف‌كننده هستند.

 وفايي ادامه داد: بلدرچين علاوه بر اينكه نسبت به مرغ‌ها و ساير حيوانات پرورشي مقاومت بيشتري در برابر بيماري دارد، براي پرورش آن نياز به فضاي خاص و بزرگ نيست بطوريكه 4 هزار قطعه را در فضايي در حدود 60 مترمربع پرورش مي دهم.

اين كار آفرين سيرواني بيان كرد: ماهيت اقتصاد مقاومتي به اين معناست كه از حداقل امكانات و ظرفيت ها در جهت كمك به تقويت اقتصاد كشور استفاده كنيم و در انجام اين كار سعي كرديم تا يتوانيم با كمترين هزينه، بيشترين بهره را ببريم.

اين كار آفرين بسيجي در خصوص كاهش هزينه‌هاي خود در اين طرح گفت: اكثر وسايل و تجهيزات كار را خودم تهيه‌ مي كنم، حتي غذاي بلدرچين كه شمال دانه مرغي مي شود را با به دست آوردن تركيبات آن و تهيه مواد اوليه خودم درست مي‌كنم تا ضمن كاهش هزينه كار، بتوانم درآمد حاصل را نيز افزايش دهم.

وي افزود : با تهيه دستگاه جوجه كشي بخشي از هزينه ها را كاهش داده چرا كه با نگهداري تخم ها در دستگاه هاي توليد جوجه كشي مي توانم جوجه يكروزه را نيز خودم توليد كنم.

اين فعال اقتصاد مقاومتي در خصوص نحوه فروش محصولات خود در بازار مي گويد: براي ارائه محصولاتم به بازار با مشكلي روبرو نيستم و در همين شهرستان مشتري هاي فراواني وجود دارند.

اين كارآفرين بسيجي اميدوار است در صورت حمايت از سوي نهادهاي دولتي بتواند اين طرح را بيشتر گسترش داده تا زمينه اشتغال افراد بيشتري را فراهم نمايد.

وي ادامه داد: اگر جوانان در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتي ورود پيدا كنند، بدون ترديد علاوه بر اينكه به تحقق فرامين رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگي به خارج كمك خواهند كرد، ضمن موفقيت در مسير خودكفايي شخصي باعث كاهش روند مهاجرت نيز مي شوند

اين فعال اقتصادي روستاي ميرزابيگي نمونه اي كوچك از راه يافتگان به عرصه هاي بسيج سازندگي مي باشد كه با عمل به فرمايش مقام معظم رهبري و حمايت سپاه و بسيج توانسته است در مسير اشتغال گام بلندي بردارد تا بتواند سهمي در بازار خودكفايي داخل داشته باشد.

 اخبار مرتبط :

طلبه اي كه به كار پرورش شنرمرغ روي آورد

كسب سود بالا با پرورش مرغ شاخدار در تبريز

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۵۹:۲۰ ] [ شيما ملكي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب