دستگاه جوجه كشي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 779
چت باکس

پرورش بلدرچين در فضاي 12 متري خانه با استفاده از دستگاه جوجه كشي

پرورش بلدرچين را در حياط 12 متري منزلمان شروع كردم. در آن دوره همواره 1000 بلدرچين در حياط منزل پرورش دادم و ماهانه يك ميليون تومان از فروش آن ها سود خالص بدست آوردم.

پرورش بلدرچين در فضاي 12 متري خانه با استفاده از دستگاه جوجه كشي
سيادتي دكتراي طيور است و با  وام 3ميليون توماني از بسيج سازندگي در سال 92 اشتغالزايي را آغاز كرده است.وي مي گويد: حدود 2سال است كه تحصيلاتم در مقطع دكتراي طيور به پايان رسيده است. از همان دو سال قبل استفاده عملي از دانش خود را شروع كردم. در دوره دانشجويي تصميم گرفتم پرورش بلدرچين را آغاز كنم اما سرمايه كافي و مكان مناسب در اختيار نداشتم. 3 ميليون تومان از بسيج سازندگي وام گرفتم و كار پرورش بلدرچين را در حياط 12 متري منزلمان شروع كردم.
قفس بلدرچين حرفه اي در بازار 700 تا 900 هزار تومان قيمت داشت. تصميم گرفتم با الگو گرفتن از اين قفس ها آن ها را به صورت دست ساز تهيه كنم و در نتيجه به طور آماتور قفس بلدرچين را توانستم تا حدودي بسازم و در چرخ گوشت خانگي تغييراتي ايجاد و از آن براي تركيب كردن جيره غذايي استفاده كردم. البته استفاده از تجهيزات حرفه اي و استاندارد را در دستور كار آينده قرار دادم.
در آن دوره همواره 1000 بلدرچين در حياط منزل پرورش  دادم و ماهانه يك ميليون تومان از فروش آن ها سود خالص بدست  آوردم.
 بلدرچين نر و ماده

اشتغالزايي مستقيم براي 8نفر/ سود50درصدي در بازه زماني 45روزه
سيادتي درباره توضيح گسترش واحد توليدي اش مي‌گويد: اوايل سال 93 بود كه سردار بابايي، فرمانده سپاه مازندران به منزل ما تشريف آوردند و از محوطه 12 متري پرورش بلدرچين ها بازديد كردند. ايشان وقتي انگيزه و علاقه من به كار توليد و نيز موفقيت بدست آمده را ديد، پيشنهاد توسعه كار را داد اما به وي گفتم كه سرمايه اي براي تهيه مكان بزرگتر ندارم.
سردار بابايي در پاسخ گفت كه در پادگان شهيد قلي زاده رامسر در حال حاضر مكاني بلااستفاده وجود دارد و شما مي توانيد براي گسترش كار خود از آنجا استفاده كنيد. به ايشان گفتم در ازاي آن چه كاري بايد انجام دهم، سردار بابايي گفت كافي است به بچه هاي بسيجي مازندران كه مي خواهند واحد پرورش طيور راه بياندازند مشاوره بدهي.
وي ادامه داد: به سرعت كار را در پادگان شهيد قلي زاده رامسر شروع كردم و خيلي زود توليدمان گسترش يافت. در حال حاضر در هر دوره 45 روزه 12 هزار بلدرچين و 12 هزار مرغ بومي پرورش مي دهيم. البته پرورش مرغ بومي  فقط در تابستان صورت مي گيرد زيرا به دليل گرماي شمال كشور در تابستان ماندگاري تخم هاي بلدرچين كاهش مي يابد. گردش مالي هر دوره حدود 40 ميليون تومان است كه ممكن است حاشيه سود آن تا 50 درصد هم برسد. در حال حاضر براي 7 نفر در واحد توليد و بازاريابي اشتغالزايي كرده ايم.
 
جوجه كشي بلدرچين
 
اين فعال اقتصادي درباره علت انتخاب پرورش بلدرچين به عنوان شغل بيان مي كند:بلدرچين پرنده بسيار كم توقعي است، اين پرنده مقاومت بسيار بالايي در برابر بيماري هاي طيور دارد و در طول دوره پرورش نيازمند هيچ واكسني نيست، گوشت بلدرچين بسيار لذيذ و خوشمزه و سرشار از مواد مغذي است، بلدرچين نيازمند فضاي بزرگ براي پرورش و رشد نيست. بلدرچين بلوغ جنسي زودرس دارد و در 35 روزگي بالغ مي شود و تخم مي گذارد، اين در حالي است كه هيچ كدام از طيور به اين سرعت به بلوغ نمي رسند. طول دوره جوجه كشي بلدرچين هم فقط 17 روز است. مجموع اين عوامل باعث مي شود كه پرورش بلدرچين از هر نظر توجيه اقتصادي و سودآوري بالا داشته باشد.
وي در ادامه با توصيه به فارغ التحصيلان طيور و دامداري تأكيد مي‌كند: فارغ التحصيلان طيور و دامداري مي بايست خودشان وارد كار توليد شوند، متأسفانه بسياري از آن ها با وجود برخورداري از تحصيلات عالي ترجيح مي دهند در يك دستگاه دولتي پشت ميزنشيني كنند و حداكثر يك كارشناس باشند. من به آن ها توصيه مي كنم با سرمايه اندك وارد كار توليد شوند و مطمئن باشند كه نتيجه مي گيرند. تحصيل تا مقطع دكترا در رشته طيور براي من به عنوان يك توليد كننده بلدرچين بسيار مفيد بوده است، جيره نويسي علمي مزيتي است كه من از آن برخوردارم و اثر مستقيم آن را در پرورش بلدرچين ها مشاهده مي كنم.

مطالب مرتبط


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آذر ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۱۱:۳۵ ] [ شيما ملكي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب